Ajánlott videó

Hirdetés


A Goodyear abroncs levegő-szintentartási technológiát tesztel

2014.11.20. 13:24:11

goodyear_amt_airmaintenancetechnologyweb_500

A Goodyear a következő hónapokban amerikai tehergépkocsi-flottákon megkezdi a haszongépjárművekhez kifejlesztett levegő-szintentartási technológia (Air Maintenance Technology, AMT) tesztelését.

A vizsgálat része egy kutatási projektnek, mely az Egyesült Államok Energiaügyi Minisztériuma(DOE) Járműtechnológiai Hivatalának támogatását élvezi. E technológia kidolgozásajóltükrözi a Goodyear elkötelezettségét, hogy megoldásokat találjon a járműflották legfőbb kihívásaira, például az üzemanyaghatékonyság kapcsán.

Ez a kihívásnemrég a Goodyear EMEA által „A jövő mobilitása” címmel Brüsszelben megrendezett Közlekedési Szimpóziumon is napirendre került, ahol a vállalat bemutatta „A jövő mobilitása: Intelligens járműflották és a közlekedési iparág jövője” c. újtanulmányát. A jelentést alátámasztó kutatás egyik legfontosabb felismeréseaz volt, hogy az európai járműflották számára az elsőszámú kérdést az üzemanyagköltségek jelentik. A helyes abroncsnyomás szintentartása az üzemanyag-hatékonyság fokozásának és a károsanyag-kibocsátás csökkentésének elengedhetetlen eleme, s egyben a tanulmány egyik legfontosabb ajánlása. A helyes abroncsnyomás szintentartásával az AMT biztosítja az ajánlás által hangsúlyozott elsődleges célt.



A Goodyear 2011.óta fejleszti és vizsgálja levegő-szintentartási technológiáját, mely hozzájárulhat az üzemanyagköltségek és a széndioxid-kibocsátás csökkentéséhez, segíthet fokozni az abroncs élettartamát, a karkasz tartósságát és biztonságát, és használatával elkerülhető, hogy az abroncsot manuálisankelljen felfújni.A tesztelés következő fázisában 18 hónapon keresztül számos amerikai és kanadai tehergépjármű-flotta fogja tesztelni az AMT-t mindennapos műveletei során.

goodyear_amt_commercial_graphicweb_500

„A Goodyear járművezetéssel kapcsolatos innovációiról ismert, és az AMT nemrég bejelentett, észak-amerikai járműflottákon való gyakorlati tesztelésével számunkra a jövő mobilitása már ma megkezdődött. Az AMT-vel olyan tehergépkocsi-abroncsokat tudunk majd kínálni ügyfeleinknek, melyek megőrzik a helyes abroncsnyomást, s ezzel hozzájárulnak abroncsaik üzemanyag-hatékonyságának és futásteljesítményének fokozásához a jövőben” – mondta Michel Rzonzef, aGoodyear EMEA Kereskedelmi Üzleti Egységének alelnöke.

Az AMT lehetővé teszi, hogy az abroncsok megőrizzék hideg állapotban meghatározott nyomásukat anélkül, hogy ehhez külső pumpákra vagy elektronikára lenne szükség. A rendszer perisztaltikus pumpa technológiát alkalmaz a járműflotta kívánt abroncsnyomásának automatikus szinten tartására. Az AMT rendszer minden egyes alkotóeleme, a pumpát is beleértve, teljes egészében az abroncsba épül be.

A DOE Járműtechnológiai Hivatala 1,5 millió dollárral (1,17 millió euró)támogatja a haszongépjárművek abroncsaihoz szolgáló ATM rendszer Akronban zajló kutatását, fejlesztését és demonstrációját.

<< Vissza

Minden jog fenntartva, cikkek, képek, forrás megjelöléssel használhatók! Forrás: www.gumipiacmagazin.hu © 2006-2013 | Készítettel: amos.hu