Ajánlott videó

Hirdetés


Az új Goodyear FUELMAX termékcsalád első A-besorolású kormányzott abroncsa

2014.04.20. 16:33:24

goodyear_fuelmax_static_scenes_smallweb_500

A flották immár alkalmazhatják a Goodyear új üzemanyag-hatékony abroncscsaládját és évente akár 256 000 eurót is megtakaríthatnak.

A Goodyear bejelentette, hogy új üzemanyag-hatékony FUELMAX termékcsaládja már kapható és a termékcsalád kínálatában szerepel az első olyan kormányzott abroncs, mely üzemanyag-takarékosság tekintetében az EU abroncscímkézés szerinti A-besorolást kap.

Az európai flották mostantól kiélvezhetik a Goodyear legújabb abroncscsaládjának előnyeit, amely 2014. január elejétől minden európai országban  kapható.  A FUELMAX három családjában - a FUELMAX S kormányzott abroncsok, a FUELMAX D húzó abroncsok és a FUELMAX T pótkocsi abroncsok családjában - mind a kormányzott-, mind a pótkocsi abroncsok terméksorában az EU abroncscímkézés szerinti A-besorolású abroncsok szerepelnek a kínálatban.  A 385/55R22.5 FUELMAX S kormányzott abroncs vélhetőleg az első olyan kormányzott teherautó abroncs a piacon, mely üzemanyag-hatékonyság tekintetében A-besorolást ér el.

A FUELMAX jelentős pénzbeli és ökológiai megtakarításokat tud nyújtani.  Egy 50 teherautóból álló flotta üzemeltetője évente akár 256 000 eurót is megtakaríthat, ha FUELMAX abroncsokat használ az ugyanolyan méretű, de üzemanyag-hatékonyság tekintetében az EU abroncscímkézés szerinti D-besorolású abroncsok helyett. Ez teherautónként évente 5120 eurós üzemanyagköltség-megtakarítást, széndioxid-kibocsátás tekintetében pedig 8975 kg csökkenést jelent.

„A Goodyear FUELMAX abroncsokkal valóban pénz takarítható meg az általuk nyújtott gazdaságos fogyasztásnak köszönhetően,” - mondja Boris Stevanovic, a Goodyear Dunlop Tires Europe EMEA teherautó-abroncsokkal foglalkozó marketing igazgatója. „Nem kevésbé fontos egyéb előnyökkel is szolgálnak, mint például a magas futásteljesítmény, valamint a húzó abroncsok sokoldalúsága a téli teljesítmény tekintetében. Az új termékcsalád ezenfelül újabb bizonyítéka innovatív képességeinknek. Büszkén visszük piacra az első A-besorolású kormányzott abroncsot.  Nem ez az első eset, hogy „első A-besorolású” termékkel állunk elő: még 2010-ben hoztuk ki az első A-besorolású pótkocsi abroncsot. Ez pedig a Marathon LHT II volt, mely a FUELMAX T elődje.”

goodyear_fuelmax_savings_finalweb_500

2013 szeptemberében jelentették be a FUELMAX termékcsaládot, mely a közúti használatra szánt összes Goodyear teherautó abroncs között a legjobb gördülő ellenállást nyújtotta, kiegyensúlyozott összteljesítménnyel. Az akár 10 %-kal is jobb gördülő ellenállásukkal ezek az abroncsok az elődeikkel összehasonlítva  pénzt takarítanak meg az üzemanyagon és csökkentik a széndioxid-kibocsátást; ezenfelül akár 15%-kal is jobb lehet a futásteljesítményük , ugyanakkor sokoldalúbbak, húzóerejük nagyobb. A FUELMAX abroncsok címke szerinti besorolásai megerősítik kiváló teljesítményüket.  Ezt demonstrálják a 385/55R22.5 méretű FUELMAX S kormányzott abroncs és a 435/50R19.5 méretű FUELMAX T pótkocsi abroncs A-besorolásai, a többinél pedig meghatározóan a B-besorolások üzemanyag-hatékonyság terén.  

FUELMAX kísérletek terepen
A fejlesztési program keretében terepkísérletek folytak az új abroncsokkal, melyekbe a francia Transport Pedretti céget is bevonták.

„Mintegy 150 000 kilométert tettünk meg a FUELMAX abroncsokkal egy év alatt, mind a négy évszakban.  Ezalatt 33 l/100 km üzemanyag-fogyasztást értünk el. A jelenlegi abroncsokhoz viszonyítva  ez évente járművenként mintegy 1600 eurós megtakarítást jelent” - mondta Cédric Pedretti, a Transport Pedretti tulajdonosa.   

A téli alkalmasság és új technológiák
A FUELMAX húzó abroncsok teljes mértékben megfelelnek a téli abroncs követelményeinek és látható rajtuk a „három hegycsúcs hópihével” szimbólum (3PMSF) valamint az M+S jelölés. Ez azt jelenti, hogy valóban minden évszakban használhatóak.

Az új technológia jelentősen közrejátszik a kiváló teljesítmény elérésében, amit ezek az abroncsok nyújtanak. A FUELMAX technológiához tartozik az IntelliMax Groove Technológia, mely megjelenik a FUELMAX S abroncsban. Ez optimalizálja a gördülő ellenállást az abroncsba préselt „rejtett” futómintának köszönhetően. A futófelület kopásának előrehaladtával új mintaárkok kerülnek elő, amik segítenek az abroncs gördülő ellenállásának fenntartásában.

Futózások és megnövelt abroncs-élettartam
Szeptemberben a FUELMAX D és T abroncsok TreadMax futózott változatait is piacra dobták. Ezek azóta is kaphatóak és a Goodyear legújabb technológiájával készült karkaszokra épülnek, ugyanolyan futófelület mintázattal és ugyanolyan anyagból, mint az új abroncsok, ezért teljesítményük is nagyon hasonló. A Goodyear összes haszongépjármű-abroncsaihoz hasonlóan a FUELMAX abroncsok újravághatóak és futózhatóak is. 

A Goodyear KMAX a FUELMAX még takarékosabb ikertestvére
A FUELMAX-szal egyidőben kibocsátott és azóta is kapható Goodyear KMAX termékcsalád - amint arra a neve is utal - a Goodyear közúti célokra szánt nagy futásteljesítményű termékcsaládja. A KMAX a maximális futásteljesítmény lehetőségét és az egész évre szóló jó húzóerőt nyújtja a többi teljesítmény-mutató terén tett kompromisszumok nélkül.

A KMAX termékcsaládhoz tartozik a KMAX S kormányzott abroncs, a KMAX D húzó abroncs, valamint a KMAX T pótkocsi abroncs.  Ez a termékcsalád akár 35%-kal is jobb futásteljesítményt nyújt a vele egyenértékű Goodyear Regional Haul abroncsokhoz képest , üzemanyag-hatékonysága pedig ugyanolyan. Ez az új termékcsalád is egész évben használható annak köszönhetően, hogy a húzó abroncsok megfelelnek a téli abroncs követelményeinek és nem csak az M+S jelöléssel vannak ellátva, hanem az „alpesi” vagy a „három hegycsúcs hópihével” (3PMSF) szimbólummal is.

<< Vissza

Minden jog fenntartva, cikkek, képek, forrás megjelöléssel használhatók! Forrás: www.gumipiacmagazin.hu © 2006-2013 | Készítettel: amos.hu